środa, 14 października 2015

Pieluszki typu NEWBORN - czy warto?

O tym, czy warto na pierwsze miesiące zainwestować w pieluszki typu newborn, decyduje według mnie kilka kryteriów. Warto więc odpowiedzieć sobie na początku na następujące pytania:

1) Czy chcesz wielopieluchować od pierwszych dni życia, czy zamierzasz zacząć trochę później, kiedy już trochę oswoisz się ze swoją/swoim odtąd nieodłącznym towarzyszem?
2) Czy stać Cię na taki dodatkowy wydatek?
3) Czy chcesz być eko?

Jeśli Twoja odpowiedź na 1.pytanie brzmi: "Wolę zaczekać i zacząć po kliku tygodniach" w zasadzie nie musisz już odpowiadać na kolejne pytania. Pieluszki typu newborn nie są dla Ciebie. Zainwestuj w one size i stosuj je później przez cały okres pieluchowania. U nas wyglądało to tak, że idąc za radą producenta, kupiłam pieluchy typu one size z myślą, że będę je stosować, gdy mój syn osiągnie wagę 3kg, czyli od początku. Okazało się jednak, że one size nadaje się raczej dla dzieci od 4kg, a taką wagę mój syn osiągnął dopiero w okolicach 6. tygdonia życia. Dziś przygotowuję się już do pieluchowania drugiego dziecka (tak, jestem w ciąży:-) i zamierzam w pierwszych tygodniach używać newbornów.

Jeśli chodzi o wydatki, to 28szt. najmniejszych pieluszek firmy Dada (porównuję z nimi, gdyż są niedrogie i bardzo popularne wśród mam)kosztuje około 15zł. Taka paczka starczy na max. 4 dni, czyli po 4 dniach zwróci Ci się pół pieluchy wielorazowej newborn. Po 8 dniach będzie Cię już stać na całą pieluchę wielorazową, czyli po 80 dniach na 10 pieluch wielo. Żeby nie prać codziennie, warto byłoby mieć ok. 20 szt. Koszt takiej wyprawki to mniej więcej tyle, ile 5-miesięczne pieluchowanie jednorazówkami. Po tym, jak dziecko wyrośnie z rozmiaru newborn wielorazowe pieluszki możesz sprzedać na facebookowym bazarku, zostawić dla następnego dziecka lub oddać przyjaciółce. Pieluszki używane tak krótko i prane według zaleceń producenta będą w świetnym stanie. Jeśli uda Ci się sprzedać je za pół ceny, będzie super, jeśli za np. 1/3 też dobrze. Żadne jednorazówki nie wyniosą mniej. 

Odpowiedź na ostatnie pytanie... No coż, ja jestem bardzo eko-nomiczna :-). Choć przyznam, że dość dobrze żyje mi się ze świadomością, że nie produkuję tony pieluchowych śmieci. To chyba jestem też trochę eko-logiczna, prawda?

2 komentarze:

  1. Eko, eko! Te newborny to chyba starczają na dłużej niż 6 tygodni? Bo jeśli pieluchować naturalnie od urodzenia to tylko tak! One size nawet w porównaniu z moim "dużymi" noworodkami i tak wyglądały monstrualnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli moje drugie dziecko będzie rozmiarowo podobne do pierwszego, to starczy i na pół roku ;-), a zupełnie poważnie, to na 3-4 miesiące spokojnie dla takiego średniego dziecka.

      Usuń